Een samenvatting van de eerste week stage!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karin lebesque - WaarBenJij.nu Een samenvatting van de eerste week stage!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karin lebesque - WaarBenJij.nu

Een samenvatting van de eerste week stage!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Februari 2007 | India, Pondicherry

Ma 12-02-2007.
Opstaan en aankleden, van het weekend hebben we onze Churidar’s laten maken.
Een roze en een gouden. Ik heb mijn roze aangetrokken en toen ontbeten. (zie foto)
Met John naar school voor de eerste echte stagedag!! Nou ja echt!! ( het observeren van de manier van lesgeven is een betere zin).
Terwijl de juffen het er niet mee eens waren, dat we alleen maar gingen observeren. Ze stopten de bordkrijtjes in mijn hand en zei:”you teach”. Hahaha!!! “uuuuh NO”!!! Ik wist niet eens wat voor les ze hadden.
Natuurlijk waren we weer een levende attractie, de kinderen waren dol enthousiast.
We hebben ons voorgesteld aan onze mentor, die slecht engels spreekt en mij niet helemaal begrijpt.
Gelukkig zijn het vakleerkrachten en kan ik met de juffen die mijn lessen geven wel beter communiceren.
Ik heb geregeld dat ik ga beginnen met het geven van de vakken engels en wiskunde.
Waarschijnlijk zal daar dadelijk nog wel wat bijkomen.
Toen gingen we de lessen die ze gaven observeren en hebben een duidelijk beeld gekregen van de manier waarop ze lesgeven.
Ze stampen alle stof en als de kinderen niet luisteren of een fout antwoord geven krijgen ze een klap, soms wel recht in hun gezicht of met de platte hand op hun rug.
Ook worden ze aan de oren getrokken of aan de haren.
Gelukkig gebeurt het in mijn groep nog niet zo erg maar hoe ouder hoe meer er geslagen wordt.
Natuurlijk ga ik dit gedrag niet overnemen!!! Ik vind wel een andere manier om de kinderen te straffen, waarschijnlijk door ze te belonen voor het goede gedrag.
Heb nog geprobeerd om na deze lange dag, op het internet een kaartje te sturen voor Valentijnsdag maar helaas de stroom viel uit en toen kon ik weer op nieuw beginnen.
Het duurt hier allemaal heel lang erg traag die computers. De stroom valt regelmatig uit.

Di 13-02-2007.
Lieve peetome Ves, van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook voor jou helaas geen kaartje, was wel de planning!!!
’s Morgens zelfde ritueeltje.
Op school hebben we weer de hele dag geobserveerd en het begon al een beetje langdradig te worden, de lessen worden steeds op de zelfde manier gegeven en er zit dan ook werkelijk geen variatie in.
Tussen de middag krijgen we elke dag lunch op school, kijk er nu al weer naar uit om volgende week de hele week “lemon rice” te eten (met je rechter hand uiteraard, omdat je met links je billen afveegt).

Wo 14-02-2007.
Valentijnsdag.
Zo lekker, laatste dagje observeren en dan kunnen we volgende week eindelijk starten met het geven van de lessen. Heb er veel zin in en ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Het engels zal wel moeilijk zijn voor de kinderen, omdat ze met een heel andere klank spreken.
De f is bijvoorbeeld al een jaf als ze het spellen. En een m is een jam.
Dat wordt een en al lol ben ik bang, of janken.

Ha sies, fijne Valentijnsdag voor jou van mij. Dikke kus!!

Do 15-02-2007.
We gingen die dag opzoek naar cofee.com in Pondi, want daar zou je een draadloze internet verbinding hebben.
Lang gezocht en toen toch nog gevonden!
Daar heb ik gezellig met mam en pap en jantje gesproken.
Ook heb ik kort met Berry gesproken en hij gaat dit weekend een ticket boeken om met me mee te kunnen reizen.
’s Avonds samen met Marco spaghetti gemaakt. Helaas was het geen spaghetti wat we hadden gekocht, maar een soort vermicelli.
Het is helemaal mislukt, alles plakte aan elkaar.
De saus was wel lekker en we hebben gewoon kant en klaar noodles gehaald en samen met de spaghetti saus opgegeten.

Vrij 16-02-2007.
Vroeg opgestaan om hard aan school te werken, we hebben van 8 tot 12 zitten typen aan onze pop’s.
Verdiende rust op het strand genomen.
Toen we ’s avonds gingen eten had ik bedacht om morgenvroeg te gaan rennen.
Ik miste het en de hele bubs wilde wel mee!!!
We liepen terug van het restaurant naar het guest house en zagen een groot insect over de weg lopen, we wisten niet wat het was.
Silvia en ik keken er iets te lang na en zagen niet dat er een grote tractor met hooi aan kwam.
Silvia verdween in de berg en ik trok haar naar mij toe!!!!
Hehe!! Dat was op het nippertje.
We waren helemaal onder de indruk van ons avontuur.

Za 17-02-2007.
Om 6 uur ben ik opgestaan om te gaan rennen, en tot mijn verbazing stond het team al klaar om mee te gaan.
Met 7 man zijn we gaan rennen, echt lachen.
We zijn na het rennen rechtstreeks richting zee gerend en hebben daar een verfrissende duik genomen. Je had er eigenlijk bij moeten zijn. Om 7 uur ‘s morgens zwemmen in de zee, daar kan ik wel aan wennen!
Toen we terug kwamen in het guest house stond ons ontbijt al klaar. Croissants mmmm!!
Ik kwam erachter dat een van mijn handdoeken weg is en aangezien ik er maar 2 heb ben ik met Marleen, Lydwien, Forbs en Lisanna, naar Pondi gegaan om er 2 bij te halen.
Forbs heeft ons naar de tempel gebracht waar de Olifant over je hoofd aait als je hem een centje geeft.
Wel zielig, maar hij weet waarschijnlijk niet beter en hij was blij met het eten dat ik hem gaf.
Toen we de handdoeken hadden gevonden hebben we nog wat rondgekeken tot het kei hard begon te regenen.
Forbs ging met ons naar een markt, echt te ranzig voor woorden, vis, fruit, bloemen alles, maar heel erg goor!!
Door de regen was het een bende en we waren helemaal nat.
In de regen moeste we op ons brommertje terug naar Auroville.
Nat en koud kwamen we aan, eerst heb ik een douche genomen en toen hebben we thee gedronken en chocolade gegeten, lekker net als thuis!!! Alleen hebben we hier geen As the world turns.
Berry stuurde een sms en hij heeft een ticket.
4 April komt hij hier aan en dan komen we saampjes weer terug, ik kijk er erg naar uit, dat hij komt!!!

Zo 18-02-2007
’s morgens heb ik mijn lessen voorbereid die ik morgen op de school moet geven, moet zeggen dat ik een gezonde spanning voel!!
Toch allemaal nieuw en ben benieuwd of ze begrijpen wat ik bedoel.
Daarna heb ik de voet van Marleen verzorgd, ze heeft een dikke ontstoken blaar onder haar voet.
Ik vroeg of iemand uni cura zeep had, om het te ontsmetten.
Gelukkig zei ze zelf dat ze die bij zich had en met goed water hebben we een sopje gemaakt voor haar voet, daarna hebben we betadine erop gestreken en verband eromheen gedaan.
’s Middags heeft ze de hele middag met haar voet hoog gezeten, terwijl wij naar het strand gingen.
Daar ben ik weer eens lekker verbrand en ben nu net een gekookte aardappel waar je het velletje van kan plukken.
’s Avonds zijn we gaan eten bij pizza paradise en ze waren mijn pizza vergeten te maken. Ik had samen met Silvia afgesproken om de pizza te delen zodat we twee soorten hadden. Uiteindelijk hebben we hem nog gekregen en in een doos meegenomen naar huis.
Hij staat nu in de koelkast en misschien warmen we hem morgen nog op en anders krijgt bobbie hem. (bobbie is the dog).

Tot snel maar weer!!
Dikke kus Karin

  • 19 Februari 2007 - 12:50

    Berry:

    Weer un prachtig verhoal! Die indiaase gewadenkens se hiej nog met de carnaval gebroeke volgend joar ;)

  • 19 Februari 2007 - 14:45

    Boy En Agnes:

    Meid het gaat je goed af daarginds, je ziet er stralend uit, mogen we wel zeggen,of ligt het aan de kleren, die maken de vrouw zeggen ze, we missen alleen die rode punt op je voorhoofd.


  • 19 Februari 2007 - 15:40

    JOYCE:

    WAT EEN HOKJE ZEG WAAR JE LES GEEFT.
    ik wens je veel succes verder en je maakt mooie fotos!!
    tot snel

  • 19 Februari 2007 - 21:12

    Kristy:

    Nurse Karin, alles kump dan weer good!!! Tof, det Berry naor dich toe kump!!!
    vuul leefs

  • 20 Februari 2007 - 12:41

    Sanne :

    Ha,
    Wat ein sjoen klaslokaal........ uuuhmmm...... Is dat verplichte kledij voor juffen? Zouden ze hier ook in moeten voeren... hahahaha!

  • 20 Februari 2007 - 12:46

    Rini En Jeu:

    hoy karin
    zoals ik lees en zie is hier veel armoe,bij zulke foto's en verhalen weten we weer hoe goed onze schoolkinderen het hebben, en natuurlijk wij ook.

    groetjes rini en jeu

  • 20 Februari 2007 - 13:54

    Evelien En René:

    Ha die Karin, zo te zien is er buiten het werken ook tijd voor lol.........det mot kenne.........groetjes

  • 20 Februari 2007 - 13:54

    Evelien En René:

    Ha die Karin, zo te zien is er buiten het werken ook tijd voor lol.........det mot kenne.........groetjes

  • 20 Februari 2007 - 17:36

    Ludo:

    Ik krijg helemaal de kriebels als ik je verhalen lees en de foto's bekijk. Enneeeeee ook wel een beetje jaloers op zo'n toffe ervaring!!!
    Sie joe!!

    Ludo

  • 20 Februari 2007 - 19:19

    Els & Peter:

    leuk zo'n samenvatting,veel succes met je klasje. hiel vuul leefs.

  • 21 Februari 2007 - 08:51

    Jantje:

    Kind ik heb je online gezien, maar ik was er niet. Leuke foto's man. Gezellig daar zo te zien. Veel succes met zelf les geven! Groete Jantje!

  • 22 Februari 2007 - 20:29

    Margriet:

    ha kaatje ik mis je .wat een mooi verhaal en je gewaad vind ik prachtig.neem een kind mee naar huis als je terug komt.groetjes ook van Jos en een dikke kus

  • 24 Februari 2007 - 11:52

    Ves Els Sjors Jessy:

    `hoi karin we leven met spanning met jou mee wat een ervaring super dikke kus

  • 24 Februari 2007 - 12:01

    Kick:

    hallo karin, hier ben ik weer. Heb je spannende verhaal weer gelezen, er zat veel spanning in vond ik zoiets verwacht je hier niet, kinderen slaan en aan de oren en haren trekken wie doet dat nou?!
    Ook erg leuke foto's. Dat Berry je komt opzoeken is natuurlijk helemaal super!!!

    Ik ben van de week carnaval gaan vieren ben zelfs uit geweest naar boezz. Ook ben ik weer bij PSV geweest, het ziet er goed uit ze hebben met 1-0 gewonnen!
    Ik hoop dat we doorgaan!
    3 maart ga ik weer naar een wedstrijd.

    Op judo gaat het ook goed, ben gistere alleen niet wezen trainen. Maar heb vorige week zaterdag wedstrijdstrijd gehad en had de 2de plaats!

    Nog heel veel plezier daar!
    Groetjes, Kick

  • 24 Februari 2007 - 12:38

    Daan En Nel:

    Ha kaatje, We hebben alle berichtjes zitten lezen en de foto's bekeken. Echt geweldig man!!!! Zo te zien hebben jullie het er erg gezellig.
    Even een update van As the world turns van Nellie: craig heeft de baby's verwisseld van jennifer en gwen en nu is gwen's kind dood.Mike heeft weer met katie in bed gelegen. Zo nu weet jij natuurlijk wel waar het over gaat, ik niet want ik typ maar wat nellie zegt.
    Heel veel groetjes en een dikke kus van Daan en Nel en een pootje van Indy

  • 26 Februari 2007 - 13:04

    Wil:

    Hoi Karin wat geweldig wat je z'n land allemaal mee maakt. Dan is wintersport maar heel gewoon.Zo op de foto's te zien heb je het erg naar je zin ,geniet er maar lekker van.
    gr Wil en Adrie

  • 02 Maart 2007 - 15:27

    Marijn:

    heeey kaatje!!
    Wat ein geweldige verhoale allemoal!! Hie gen sappige roddels! Haai dich op de huugte! amusatie nog he??

    kussie

  • 07 Maart 2007 - 21:40

    Ramon En Geerte:

    He Karin,

    Hoe is het met jou? Aan de foto's te zien en door het lezen van de verhalen krijgen we de indruk dat alles prima gaat.
    Erg indrukwekkend zo'n klaslokaal daar in India. Daar staan de kinderen hier in het verwende NL nog niets een voor op om naar zo'n school te gaan. We kunnen ons voorstellen dat je de ene toffe indruk naar de andere geweldige ervaring opdoet.
    Weertje ook goed te behappen daar? Zal wel he? Tenminste, we kunnen hier nog niet met onze bikini op het strand gaan liggen.
    Neem je als je terugkomt ook dat lekkere naanbrood mee? Als ik (Geerte) het goed begrijp is dat echt Indiaas, of niet?
    Nou meid, we blijven je volgen en wensen je nog veel plezier en succes daar!!!

    Dikke kus Ramon en Geerte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 11558

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 02 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: