Tiruvannamalai!!!!!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karin lebesque - WaarBenJij.nu Tiruvannamalai!!!!!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karin lebesque - WaarBenJij.nu

Tiruvannamalai!!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 Maart 2007 | India, Pondicherry

Van het weekend hebben we een tripje gemaakt. Zaterdag morgen besloten we om onze spullen bij elkaar te zoeken en om 12.15 vertrokken we met de bus naar Tiruvannamalai.
Daarvoor moesten we 3 uur in de bus zitten. Dat is nog lekker te overzien.
In de bus gingen we van plek naar plek, omdat we geen vaste plaatsen konden krijgen naar Tiruvannamalai. Dat kon alleen als je rechtstreeks naar Bangalore moest.
Met veel geluk zaten we net voor vertrek nog allemaal in de bus maar wel ver bij elkaar uit de buurt.
Om 15.30 waren goed en wel daar en we pakten een rikshaw, daarmee zijn we gaan zoeken naar een guest house/ overnacht plaats.
Toen we die niet konden vinden zijn we bij een van de grote tempels uitgestapt en daar stond forbes oog in oog met een bekende, die hij bij Bless had ontmoet.
Meteen waren ze weer dikke vrienden en dat kwam voor ons goed uit!!
Hij regelde ons een slaapplek en heeft ons daarna de ongelofelijk grote tempel laten zien. Als je naar de sauna wilt is dit echt een aanrader.
In een van die hokjes was het namelijk zo heet, dat je jezelf leeg zweet.
Ook hebben we daar weer zo’n schattige olifant gezien die gewoon helemaal de weg kwijt was. Heel, heel erg zielig. Maar ja wie ben ik om hem daar weg te halen, beetje zwaar waarschijnlijk. Toen hebben we hem maar wat te eten gekocht en hij leek blij met de koekjes die hij kreeg.
Na het bezoeken van de tempel zijn we lekker gaan eten, ik had een heerlijk bord spaghetti alla westerstyle.
Marco en Forbes gingen Indiaas eten.
Het Indiase eten is over het algemeen wel lekker maar het meeste is zo pittig, scherp, hot of hoe je het ook wilt noemen. Wennen dus!!
Dat is een van de redenen waarom we vaak terugvallen op onze westerse gewoonten.
De volgende dag waren we al vroeg wakker, maar ja wat wil je met 5 man op een kamer en een orgie muggen om je heen.
We zijn tegenover onze slaapplek gaan ontbijten en toen werd Forbes zijn vriend weer gebeld, want we wilde de grote berg nog op, om de tempel goed te kunnen zien van boven af.
Zo gezegd zo gedaan!! Na anderhalf uur gelopen te hebben kwamen we bij een mooi uitzicht over de tempel.
Helaas maar waar moesten we verder naar de grotten. Op de berg hebben we zo’n 6 heilige grotten bezocht die allemaal in het kader staan van de “shiva” de man die we de dag daarvoor ook al in de tempel hebben gezien.
De grotten waren klein en je kreeg er makkelijk claustrofobie van.
Bij de laatste grot dacht ik meteen als dit de laatste maar is, gelukkig want je gaat ook niet tegen die man die zoveel moeite doet om dit te laten zien, zeggen dat hij het zich kan bekijken met z’n geloof!!!!
Zoooo!! En nu weer terug naar ons vertrouwde plekje in Auroville.
Na 2 1/2 uur in de bus te hebben gezeten bleken we al terug te zijn, beetje vreemd maar wel lekker.
Op het station werden we achtervolgd door een vrouw en een baby, die dringend geld nodig hadden om eten te kopen. Ja hoe moeilijk en hard dat ook is je wordt hier wel ff met de neus op de feite gedrukt.
Een stukje verder op lag een man te slapen en hij had niet eens in de gaten dat er wel 50 vliegen rond zijn mond zaten.
Maar goed ik zal de vieze verhalen achterwege laten!!!

Maandag ben ik weer lekker stage gaan lopen in mijn nieuwe half sari en ging alles weer z’n normale gangetje!!!
Dacht ik! Dinsdag waren er maar liefst 3 zieken. Marco, Silvia en Lydwien.
Die bleven thuis van de stage en Marleen en ik gingen dapper met z’n 2 tjes.
We waren nog geen 10 minuten op de stageschool of er begon een heftige migraine op te zetten en de ene aanval was nog niet afgelopen en de 2e kwam er al weer bovenop.
Voelde me beroerd op een plek waar ik me eigenlijk niet beroerd wilde voelen, voelde me erg ongemakkelijk, kan ik je wel vertellen. Gelukkig kwam Camille die ochtend naar onze school en hij heeft een auto geregeld, toen ben ik samen met Marleen naar huis gegaan. Daar heb ik in 3 uur mijn roes uitgeslapen en ben nu weer helemaal de oude.
Woensdag weer lekker stage gaan lopen en nu kunnen we er weer tegenaan.

We gaan zo ff op internet dit mooie avontuurtje er op zetten en de foto’s.
Ook halen we nog de nodige boodschappen zoals shampoo en een onderrok voor mijn nieuwe sari.
Bye bye
Dikke kus van Karin!!

  • 10 Maart 2007 - 15:08

    Joyce:

    Hoi karin!
    Ik hoop dat alles goed gaat daar in India!
    bij mij gaat alles z.n gangetje!
    10 augustus ben ik klaar met werken en ga ik nog 2 weken reizen in Amerika!!
    ik vind het maar een raar idee want ik heb het gevoel dat ik net pas hier ben!
    maar zal wel blij zijn als ik weer in Nederland ben.
    wat heb je trouwens een prachtige sari aan!!
    kun je er niet een voor mij meenemen?
    dan kan ik die gebruiken voor in huis!als een van mijn huispakken
    lijkt me erg confortabel!!
    geniet van alles en tot snel!!
    Dikke kus Joyce

  • 10 Maart 2007 - 15:30

    Agnes En Boy:

    Ennnnn, Ja hoor, daar istie dan, het derde oog, je meoet constant zo rondlopen wat een prachtige klederdracht, het staat je geweldig

  • 10 Maart 2007 - 19:13

    An En Julia:

    Geen reactie van ons op jouw vorige mail. We zaten op Tenerife om wat uit te rusten en het was weer eens nodig om de zon te laten stralen op onze bleke winterhuid. Uiteraard zijn we benieuwd wat je daar hebt uitgespookt. Zo te zien heb je het reuze naar je zin. Het zou niet vreemd zijn dat je in één van je vorige levens in India hebt gewoond. De sari staat je buitengewoon goed, net alsof je nooit anders hebt gedragen.
    Teacher Karin, tot de volgende keer. Knuffels de tantes, An en Julia.

  • 11 Maart 2007 - 21:57

    Peter & Els:

    fijn weer iets te lezen van je avontuur in india. gelukkig dat het migraine was, kreeg van berry de indruk dat je behoorlijk ziek was. nou meid je ziet er goed uit op de foto's, houden zo. tot de volgende keer, groetjes en dikke kus van ons.

  • 13 Maart 2007 - 19:41

    Kick En Sanne:

    Haaaa Karin!!!
    Wat een mooie verhalen! Dat roze staat je super! Kick en ik zijn jaloers op jouw verhalen, wij zouden het zelf ook wel allemaal mee willen maken!!!!! Alleen die Sari wil kick graag achterwege laten haha. Geniet er nog maar van!!!!!!!!!!!!
    x Kick en Sanne. (en de groetjes van iedereen hier.)

  • 02 April 2007 - 08:08

    Levi:

    lieve karin,

    wanneer kom je weer eens terug? hoe gaat het daar met jou? we hebben weekafsluiting gehad. het ging over kikker is verliefd. we hebben ook een postkantoor. kunnne we jou ook een brief sturen?

    Kusjes Levi en ook van Audrey en de andere kinderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 11556

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 02 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: