Ons nieuwe Projectje!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karin lebesque - WaarBenJij.nu Ons nieuwe Projectje!! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karin lebesque - WaarBenJij.nu

Ons nieuwe Projectje!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Maart 2007 | India, Pondicherry

Na een paar dagen heel ziek te zijn geweest met hoge koorts en 2 bezoeken aan de dokter te hebben gebracht, wat trouwens een leuk ervaring was, gaat het nu eindelijk een beetje beter met mijn darmpjes.
Ben nog niet de oude maar dat komt wel weer goed.
ik kwam bij de receptie van het medisch centrum, daar moest ik 50 Rs betalen voor een dokters bezoek. Toen mocht ik naar de dokter, die stuurde mij na zo’n 5 seconden door naar het lab voor een “stool test” (ontlasting controle). Daar wilde ze me niet helpen want ik had nog niet betaald.
Terug naar de receptie en weer 50 Rs betaald voor de stool test.
Met het resultaat dat ik na een kleine 20 minuten kreeg mocht ik weer in de wachtkamer gaan zitten voor de dokter.
Die schreef medicijnen voor, en die mocht ik ophalen bij de balie.
Bij de balie kreeg ik een bonnetje dat ik eerst moest gaan afrekenen bij de receptie voordat ik mijn medicijnen mee mocht nemen. Ja, ja Dat is India!!!
En toen kon ik eindelijk lekker terug naar Amaidi waar ik meteen de wc weer op kon zoeken!!

Door dinsdag en woensdag diaree remmers te nemen kon ik evengoed stage gaan lopen. Lydwien en ik zijn naar de headmaster gegaan om ons plan te bespreken voor de organisatorische competentie. We willen namelijk een soort excursie plannen.
Hij was meteen enthousiast en we moesten met een plan komen en dan zou hij het goedkeuren.
We hebben een heel plan opgezet en dat gaan we maandag de 19e aan de headmaster voorleggen.
We delen alle kinderen in groepjes in en elk groepje heeft z’n eige logo.
Hopelijk gaat het allemaal lukken en wordt het een gezellige morgen.
We zijn woensdag morgen naar 2 locaties gaan kijken die mogelijk geschikt zouden kunnen zijn. We hebben veel indrukken opgedaan in de haven, maar die plek is toch te gevaarlijk en weinig mogelijkheden tot activiteiten voor de kinderen.
Daarom zijn we het eens dat we de excursie bij silver beach gaan doen.

Gisteren (Zaterdag 17 maart) zijn we gaan eten in een voor Indiase begrippen duur restaurant. Daar hebben we dan eindelijk bief kunnen eten. Wat bijna niet voor te stellen is want een koe slachten is niet gebruikelijk hier.
We hebben erg genoten van de luxe bediening en de kwaliteit van het eten. Na al bijna 6 weken hier te zijn, waren we daar niet meer aan gewend.
We moesten dan ook vet veel betalen. 270 rupee. Uuuhhh…… 4 euro en 65 eurocent.
Het goedkoopste waren tot nu toe nog de pannenkoeken, namelijk met 7 man voor 1 euro.

Het duurt niet heel lang meer en dan zijn we klaar met de stage en dan kunnen we gaan reizen.
Nog 3 x 3 dagen stage lopen en dan komt Berry al aan!!!
Laat het maar vast zo ver zijn heb veel zin in ons tripje zuid-India.

Nou tot snel weer, misschien zijn het de volgende keer iets spannendere verhalen, maar als je ziek bent in India, ja dan zie je alleen je bedje en de ventilator die boven je hoofd rondjes draait!!!

  • 18 Maart 2007 - 10:49

    Ludo:

    Heeeee Karin,


    beterschapppp.......!

  • 18 Maart 2007 - 12:42

    Jantje:

    He poeperd, hoe gaat het?

    Ik bel je snel weer, ik moet ook nog die spulletjes opsturen! Komt goed.

  • 18 Maart 2007 - 16:31

    Joyce:

    Heeeee Karin!
    wat balen zeg dat je zo ziek bent geweest!
    dat je nog maar zo weinig stage hoeft te lopen!
    nog een paar dagen stage lopen en dan heb je het gehad!!
    heel veel plezier verder en niet meer ziek worden hoor!!
    geniet van je rondreis en tot Augustus!!!!
    XXX

  • 19 Maart 2007 - 00:45

    Berry:

    Zoo...alweer een bericht....internet in India wordt steeds beter?
    Veel plezier nog en tot snel!
    X

  • 19 Maart 2007 - 10:13

    Wil:

    Hoi Karin
    Ik heb een tijd niet meer gekeken op de site, te druk. Vooral met leuke dingen deon.Wat vervelend dat ziek zijn in z'n land, maar wel een ervaring!Het ziet er allemaal geweldig uit op de foto's.Vooral die mooie sari's staat je goed.Nog heel veel plezier ook met berry strakjes.Heel veel liefs Adrie en Wil

  • 20 Maart 2007 - 12:46

    Marijn:

    Heey kaatje,
    Hasse mien sms gekregen?angers heb ich ut veekierde nummer! Betersjap en nog vuul plezeer!
    xx
    ps nog steeds gen sappige roddels!!!! saaaaaiii

  • 26 Maart 2007 - 18:54

    Kick En Sanne:

    Hooooooooooooooooiiiiiiiiiiii!!!!!!
    Nog alles paletti doa? Hie waal!! Kick en ich hebbe melige zin...... Kick heat ein nie stopwoord oohhanna en den in ut indisch hahahahahah!!! By the way ut nieje stopwoord heat gin betekenis? (Dit is van kick en die is getikt. Grapje, moest het van miel intypen en ut mocht eigelijk niet van Kick. Maar aangezien we toch niet luisteren............) Veel plezier nog! En we missen e kei erg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tot snel!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Kick, Miel, Rob, Len en Sanne.

  • 04 April 2007 - 16:38

    Juul:

    Ja Karin, noe heat ut lang genog geduurd wuurd tied det ig weer ein renmaatje hub...!!!

    Beaterschap, geniet der nog van en hiel vuul plezeer als dien liefje doa is!!!!

    Ps: met handballen derde van onger gewoare (kos dus nog slechter).
    En Venloop; 1 uur en 23 seconden. Volgend joar rennen we samen en den goan we veur de 55 minuten oke?!?

    dieke kus juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Karin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 11554

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 02 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: